Autor Wiadomość
TheVampire
PostWysłany: Sob 16:32, 22 Mar 2008    Temat postu: Polskie uściślenia sędziowskie dotyczące VC (22.03.2008)

Polskie uściślenia sędziowskie

(21 III) Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji uściśleń:

1. Jeśli walczą ze sobą dwa oddziały posiadające zasadę always strike first, kwestię rozstrzygamy wg mającego się ukazać FAQ do HE, a więc zasada Always Strike First po prostu jest ignorowana przy wymianie ciosów między modelami ją posiadającymi, a wszelkie ataki rozstrzygane sa wg normalnej kolejności (uwzględniając szarże, great weapons itd.)

2. Wampir może przekazywać swój WS dzięki Helm of Commandment, jeśli on sam nie styka się z wrogiem, nawet jeśli jednostka, w której się znajduje, uczestniczy w walce.

3. WS przekazywane przez Helm of Commandment jest modyfikowany zarówno przez modyfikatory oddziaływujące na właściciela przedmiotu, jak i te oddziaływujące na oddział.

4. Barding normalnie zmniejsza ruch Black Knights o 1, nawet jeśli korzystają z zasady eterycznego ruchu.

5. Istoty eteryczne są odporne tylko na efekty czarów (przedmioty/zasady specjalne) powodujące spowolnienie, ale nie na hity i inne efekty. Black Knights poruszający się ruchem eterycznym są również odporni na efekty spowalniające.

6. Gracz vampire counts może, ale nie musi, wyznaczać szeregowego Blood Knighta, aby działał jak champion w zakresie przyjmowania challenge’ów (ale nie może on rzucać challenge’ów)

7. Banshee może krzyczeć na jednostki w walce wręcz.

8. Czary: Invocation of Nehek oraz Summon Undead Horde mogą być używane, aby leczyć oddziały związane w walce wręcz. Czary Vanhal’s Danse Macabre oraz bound spell z przedmiotu Hand of Dust mogą być rzucane w walkę wręcz.

9. Jeśli w Ghoulach wykonujących ruch dzięki mocy “ghoulkin” jest bohater, nie może on opuścić oddziału – maszeruje jedynie razem z nim.

10. Moc „Flying horror” działa jedynie w wypadku, kiedy wampir jest pieszo.

11. Wampir posiadający moc “dread knight” może wykupić Hellsteeda lub innego wierzchowca, by zastąpić nim Barded Nightmare’a uzyskanego dzięki tej mocy.

12. Jeśli Corpse Cart ujeżdżany przez Nekromantę jest dołączony do oddziału, a nekromanta zostaje zabity, corpse cart zostaje na końcu tej fazy walki wręcz (po obliczeniu wyników walki) wystawiony z oddziału tak, aby jak najmniej zakłócić sytuację na polu bitwy. Jeśli oddział pozostaje w walce wręcz, to corpse cart jest wystawiany tak, aby również stykać się z tym samym wrogiem.

13. Walach's Bloody Hauberk należy traktować jako full plate armour.

14. Balefire Pike, Dreadlance oraz Black Axe of Krell zachowują zasady normalnych przedmiotów (lanca lub great weapon, zgodnie z opisem)

15. Black coach musi zasysać kostki powera w każdej fazie magii, gracz VC nie ma w tym zakresie wyboru.

16. Crimson gem of Lahmia: rany poświęconej przez użycie tego przedmiotu nie można wardować ani regenerować.

17. Avatar of Death i Dread Knight na turniejach: Wszystkie niemagiczne elementy wyposażenia muszą być widoczne na modelach, aby był zachowany WYSIWYG. Muszą być także odnotowane w rozpisce. Niedopuszczalne jest „zmienianie” broni z avatar of death między bitwami na jednym turnieju – w ciągu całego turnieju wybrana broń musi być taka sama.

18. Szarżujące rydwany nie zadają bohaterowi noszącemu nightshroud impact hitów. Bohater taki nie jest jednak odporny na impact hity nie wynikające bezpośrednio z szarży (np. czołgu, albo uciekającego rydwanu). Impact hity, które wskutek rozlosowywania trafiają w wampira, są ignorowane.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group